Skip to main content

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Drivers of Employer Support for Professional Skill Development in MOOCs

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

This paper looks at the job-, employee- and organization-specific drivers of support from employers for MOOCs. A survey of 1481 employed learners is used to test the hypotheses. Results show that employers are more likely to support MOOCs if the MOOC content is more closely related to learners’ job content and if learners plan to use the content in their current job or at their current employer. Learners lower in the organizational hierarchy are less likely to receive financial support. Organizations that invested more in employee development in the 12 months preceding the survey are more likely to support MOOC.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Castaño-Muñoz, J., Kalz, M., Kreins, K., Punie, Y.: Influence of employer support for professional development on MOOCs enrolment and completion: results from a cross-course survey. In: Proceedings of EMOOCs 2016, pp. 251–263. Books on Demand GmbH, Norderstedt (2016) Castaño-Muñoz, J., Kalz, M., Kreins, K., Punie, Y.: Influence of employer support for professional development on MOOCs enrolment and completion: results from a cross-course survey. In: Proceedings of EMOOCs 2016, pp. 251–263. Books on Demand GmbH, Norderstedt (2016)
2.
Zurück zum Zitat Olsson, U.: Open courses and MOOCs as professional development—is the openness a hindrance? Educ. + Train. 58, 229–243 (2016) Olsson, U.: Open courses and MOOCs as professional development—is the openness a hindrance? Educ. + Train. 58, 229–243 (2016)
5.
Zurück zum Zitat Egloffstein, M., Ifenthaler, D.: Employee perspectives on MOOCs for workplace learning. TechTrends 61, 65–70 (2016)CrossRef Egloffstein, M., Ifenthaler, D.: Employee perspectives on MOOCs for workplace learning. TechTrends 61, 65–70 (2016)CrossRef
7.
Zurück zum Zitat Walton Radford, A., Robles, J., Cataylo, S., Horn, L., Thornton, J., Whitfield, K.: The employer potential of MOOCs: a mixed-methods study of human resource professionals’ thinking on MOOCs. IRR ODL 15(5), 1–25 (2014) Walton Radford, A., Robles, J., Cataylo, S., Horn, L., Thornton, J., Whitfield, K.: The employer potential of MOOCs: a mixed-methods study of human resource professionals’ thinking on MOOCs. IRR ODL 15(5), 1–25 (2014)
Metadaten
Titel
The Drivers of Employer Support for Professional Skill Development in MOOCs
verfasst von
Monika Hamori
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-59044-8_24

Premium Partner