Skip to main content

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

Marketing Content Strategy in Building Brand Equity to Increase Consumer Interest Buying in Tiktok Shop

verfasst von : Nyoman Sri Manik Parasari, I. A. Iswari Pidada, Desak Made Pebri Purnama Sari, A. A. Istri Agung Maheswari, Ni Putu Yunita Anggreswari

Erschienen in: Technology and Business Model Innovation: Challenges and Opportunities

Verlag: Springer Nature Switzerland

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Social media has become part of the lifestyle in sharing information, interaction, and discussion between communities. Through a good content marketing strategy, brand awareness can grow for a product. This study aims to identify and analyzes the application of content marketing strategies in building brand equity for clothing brands and determine brand equity mix efforts in increasing consumer buying interest in shopping online. This research uses a qualitative method, using a purposive sampling technique to determine informants consisting of clothing business owners, content creator staff, and consumers. The results of this study are the implementation of the strategy used through the social media platform TikTok which can build value from the brand equity of the clothing business. Efforts to mix brand equity in increasing consumer buying interest have implemented brand awareness, brand association, perceived quality, and brand association, to increase consumer buying interest in shopping online.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Aaker, D.A.: Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name. The Free Press, New York (1991) Aaker, D.A.: Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name. The Free Press, New York (1991)
Zurück zum Zitat Aaker, D.A.: Manajemen Ekuitas Merek: Memanfaatkan Nilai Dari Suatu Merek. Alih Bahasa Oleh Aris Ananda. Spektrum Mitra Utama, Jakarta (2017) Aaker, D.A.: Manajemen Ekuitas Merek: Memanfaatkan Nilai Dari Suatu Merek. Alih Bahasa Oleh Aris Ananda. Spektrum Mitra Utama, Jakarta (2017)
Zurück zum Zitat Ferdinand, A.: Management Research Methods. Diponegoro University Publishing Agency, Semarang (2014) Ferdinand, A.: Management Research Methods. Diponegoro University Publishing Agency, Semarang (2014)
Zurück zum Zitat Rangkuti, F.: Excellent Customer Care Improves Performance Company Through Excellent Service Plus Service Case Analysis Raharja. Gramedia Pustaka Utama, Jakarta (2017) Rangkuti, F.: Excellent Customer Care Improves Performance Company Through Excellent Service Plus Service Case Analysis Raharja. Gramedia Pustaka Utama, Jakarta (2017)
Zurück zum Zitat Kotler, P., Dan Keller, K.L.: Manajemen Pemasaran, Edisi 12, Cetakan III, Alih Bahasa Oleh Benyamin Molan (2003) Kotler, P., Dan Keller, K.L.: Manajemen Pemasaran, Edisi 12, Cetakan III, Alih Bahasa Oleh Benyamin Molan (2003)
Zurück zum Zitat Kotler, P., Keller, K.L.: Marketing management. In: Global Edition, 15th edn. Pearson, New Jersey (2018) Kotler, P., Keller, K.L.: Marketing management. In: Global Edition, 15th edn. Pearson, New Jersey (2018)
Zurück zum Zitat Steimle, J.: What Is Content Marketing? Forbes (2014) Steimle, J.: What Is Content Marketing? Forbes (2014)
Zurück zum Zitat Zhang, J.: The strategies for improving the efficiency of content marketing in the field of e commerce. Journal Education, Humanities and Social Sciences Volume 16. College of English, Beijing Language and Culture University, Beijing, China (2023) Zhang, J.: The strategies for improving the efficiency of content marketing in the field of e commerce. Journal Education, Humanities and Social Sciences Volume 16. College of English, Beijing Language and Culture University, Beijing, China (2023)
Metadaten
Titel
Marketing Content Strategy in Building Brand Equity to Increase Consumer Interest Buying in Tiktok Shop
verfasst von
Nyoman Sri Manik Parasari
I. A. Iswari Pidada
Desak Made Pebri Purnama Sari
A. A. Istri Agung Maheswari
Ni Putu Yunita Anggreswari
Copyright-Jahr
2024
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-031-53998-5_38

    Marktübersichten

    Die im Laufe eines Jahres in der „adhäsion“ veröffentlichten Marktübersichten helfen Anwendern verschiedenster Branchen, sich einen gezielten Überblick über Lieferantenangebote zu verschaffen.