Skip to main content

2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

Shandong Xianglong Group Co., Ltd. v. NCS Co., Limited & Jinyuan Marine Inc.

(Dispute Over Contract of Carriage of Goods by Sea: A Time Charterer Should Generally be Treated as a Carrier When the Captain Issued a Bill of Lading Under the Time Charterparty Without Specifying the Carrier’s Name)

verfasst von : Xiaohan Yu

Erschienen in: Selected Cases from the Supreme People’s Court of the People’s Republic of China

Verlag: Springer Nature Singapore

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

A time charterparty usually provides the charterer solicits freight business and contracts carriage, while the lessor ensures safe navigation but does not sign contracts of carriage with cargo owner. Accordingly, the lessor (like a ship owner or bareboat charterer) agrees the charterer issues bills of lading.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Fußnoten
1
This article is now included as Article 836 of the Civil Code, which state “If a consignor or consignee fails to pay freight, storage fee, or other expenses, the carrier has the right to retain the goods under a lien, unless other agreed by the parties”.
 
Metadaten
Titel
Shandong Xianglong Group Co., Ltd. v. NCS Co., Limited & Jinyuan Marine Inc.
verfasst von
Xiaohan Yu
Copyright-Jahr
2023
Verlag
Springer Nature Singapore
DOI
https://doi.org/10.1007/978-981-99-6364-5_36

Premium Partner