Skip to main content
Top

2023 | OriginalPaper | Chapter

9. Social Media in the Marketing Department

Author : Stefanie Babka

Published in: Social Media for Leaders  

Publisher: Springer Fachmedien Wiesbaden

Activate our intelligent search to find suitable subject content or patents.

search-config
loading …

Abstract

This chapter provides an overview of the changes in marketing work brought about by social media and gives valuable advice on strategic orientation within the marketing department. You will also find approaches for measuring the success of social media campaigns and for using social media monitoring to evaluate classic campaigns in this chapter.

Dont have a licence yet? Then find out more about our products and how to get one now:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literature
go back to reference Kreutzer, R. T. (2014). Praxisorientiertes online-marketing. Springer Gabler.CrossRef Kreutzer, R. T. (2014). Praxisorientiertes online-marketing. Springer Gabler.CrossRef
go back to reference Kreutzer, R. T., & Land, K.-H. (2013). Digitaler Darwinismus. Springer Gabler.CrossRef Kreutzer, R. T., & Land, K.-H. (2013). Digitaler Darwinismus. Springer Gabler.CrossRef
go back to reference Pein, V. (2020a). Der social media manager. Rheinwerk Computing. Pein, V. (2020a). Der social media manager. Rheinwerk Computing.
Metadata
Title
Social Media in the Marketing Department
Author
Stefanie Babka
Copyright Year
2023
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-42351-3_9