Skip to main content

2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

The Model as an Introduction to Graphic Learning: A Teaching Experience

verfasst von : Jorge Gabriel Molinero Sánchez, Tomás García Píriz

Erschienen in: Graphic Horizons

Verlag: Springer Nature Switzerland

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

The graphic knowledge of new students entering architecture schools shows an alarming lack of ability to tackle, with solvency, some of the subjects taught during the first year of their academic training, even in later years. This situation, together with the limited time available, makes it necessary to rethink and formulate new learning models. After years of experimenting with the subject of Graphic Ideation and Introduction to the Architectural Project, a new systematic approach to learning about graphics has been introduced, consisting of prior work with the model, understanding it as an architectural model in its different scales. This methodological innovation in the course has acted as a fundamental support for implementing, forcing learning and justifying the need for this absent knowledge. The model is presented not as the result of a process, but as a path in itself, where the students discover, as necessary, the graphic tools that will help them to shape this model, and it will be during this process that the student discovers the importance of graphic knowledge. The results obtained using this teaching reformulation surpass those achieved in previous courses, opening up a new path of exploration in the teaching of drawing.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
2.
Zurück zum Zitat García Píriz, T., Molinero Sánchez, J.G.: Transversal views on heritage: the teachers notebook in the subject of graphic ideation and introduction to the architectural project. redrawing the future of graphic expression applied to building. En: Pino, R; Martín, N. (coord.). Book of abstracts XV International conference on graphic expresion buildig. APEGA 2021. Tirant Humanidades, Valencia, pp. 817–832 (2021) García Píriz, T., Molinero Sánchez, J.G.: Transversal views on heritage: the teachers notebook in the subject of graphic ideation and introduction to the architectural project. redrawing the future of graphic expression applied to building. En: Pino, R; Martín, N. (coord.). Book of abstracts XV International conference on graphic expresion buildig. APEGA 2021. Tirant Humanidades, Valencia, pp. 817–832 (2021)
4.
Zurück zum Zitat Domingo Gresa, J., Marcos Alba, C.L.: La maqueta como estrategia docente para la ideación arquitectónica. Contenedores configurales. en: Echevarría, E., Castaño, E. (coord.). El arquitecto, de la tradición al siglo XXI: docencia e investigación en expresión gráfica arquitectónica, 1, p. 75 Domingo Gresa, J., Marcos Alba, C.L.: La maqueta como estrategia docente para la ideación arquitectónica. Contenedores configurales. en: Echevarría, E., Castaño, E. (coord.). El arquitecto, de la tradición al siglo XXI: docencia e investigación en expresión gráfica arquitectónica, 1, p. 75
5.
Zurück zum Zitat Flores, T., Prats, E.: Dibujar sin borrar y otros ensayos, p. 15. Puente Editores, Barcelona (2023) Flores, T., Prats, E.: Dibujar sin borrar y otros ensayos, p. 15. Puente Editores, Barcelona (2023)
6.
Zurück zum Zitat Flores, T., Prats, E.: Pensado a Mano. La arquitectura de Flores & Prats. México: Ed. Arquine, pp. 136 (2020) Flores, T., Prats, E.: Pensado a Mano. La arquitectura de Flores & Prats. México: Ed. Arquine, pp. 136 (2020)
Metadaten
Titel
The Model as an Introduction to Graphic Learning: A Teaching Experience
verfasst von
Jorge Gabriel Molinero Sánchez
Tomás García Píriz
Copyright-Jahr
2024
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-031-57575-4_15