Skip to main content

2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

Creative Solutions in a Saturated Market. How Individual Players Develop Successful Digital Solutions in the Textile and Apparel Industry

verfasst von : Hendrik Müller

Erschienen in: Chances and Challenges of Digital Management

Verlag: Springer Nature Switzerland

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

The global textile industry is part of a complex market that plays an important role in the global economy: in the European Union alone the manufacturing industry, employs 1.7 million people and generates a turnover of EUR 166 billion. On the other hand, it is a highly saturated industry on a global scale, as there is an abundance of suppliers in the production process that has led to a constant demand of cheap products and a growing number of shops that sell their products online on the other hand. Due to ever decreasing prices, continuous product innovations are necessary to attract customers. In the light of the fast fashion excesses and their problems ranging from poor quality, defective recycling to human rights problems, customers in recent years are also continuously demanding better quality and sustainable production processes. In the following paper I aim to demonstrate how an individual local player from Germany with stores in Düsseldorf and Essen, can be successful in the fashion market online and in-store with the help of digital solutions alone and attracts customers with a range of special products and a highly individual marketing strategy.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Behr, O. (2018). Fashion 4.0—Digital innovation in the fashion industry. Journal of Technology and Innovation Management, 2(1), 1–9. Behr, O. (2018). Fashion 4.0—Digital innovation in the fashion industry. Journal of Technology and Innovation Management, 2(1), 1–9.
Zurück zum Zitat Deloitte. (2019). Global Fashion & Luxury Private Equity and Investors Survey 2019. Global Report, Mailand. Deloitte. (2019). Global Fashion & Luxury Private Equity and Investors Survey 2019. Global Report, Mailand.
Zurück zum Zitat Dömer, M. (2002). Ressourcenbasierte Erschließung neuer Märkte: Dargestellt am Beispiel der Textilindustrie, Schriften zu Marketing und Management, No. 43, Berlin: Peter Lang International Academic Publishers. https://doi.org/10.3726/b13638 Dömer, M. (2002). Ressourcenbasierte Erschließung neuer Märkte: Dargestellt am Beispiel der Textilindustrie, Schriften zu Marketing und Management, No. 43, Berlin: Peter Lang International Academic Publishers. https://​doi.​org/​10.​3726/​b13638
Zurück zum Zitat McKinsey& Co. (2022). The State of Fashion 2022, New York City. McKinsey& Co. (2022). The State of Fashion 2022, New York City.
Zurück zum Zitat Lee, M.-R., & Kim, M.-S. (2001). A study on the digitalization of the fashion industry. IJCC, 4(2), 124–137, 48 Lee, M.-R., & Kim, M.-S. (2001). A study on the digitalization of the fashion industry. IJCC, 4(2), 124–137, 48
Zurück zum Zitat Pereira, F., Carvalho, V., Vasconcelos, R., & Soares, F. (2022). A review in the use of artificial intelligence in textile industry. In J. Machado, F. Soares, J. Trojanowska, & S. Yildirim (Eds.), Innovations in mechatronics engineering. ICIENG 2021. Lecture Notes in Mechanical Engineering. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-79168-1_34 Pereira, F., Carvalho, V., Vasconcelos, R., & Soares, F. (2022). A review in the use of artificial intelligence in textile industry. In J. Machado, F. Soares, J. Trojanowska, & S. Yildirim (Eds.), Innovations in mechatronics engineering. ICIENG 2021. Lecture Notes in Mechanical Engineering. Springer, Cham. https://​doi.​org/​10.​1007/​978-3-030-79168-1_​34
Zurück zum Zitat Rudrajeet, P., & Jayarthne, A. (2022). Digitalisation in the textile and clothing industry. In B. L. MacCarthy & D. Ivanov (Eds.), The digital supply chain (pp. 255–271). Elsevier. Rudrajeet, P., & Jayarthne, A. (2022). Digitalisation in the textile and clothing industry. In B. L. MacCarthy & D. Ivanov (Eds.), The digital supply chain (pp. 255–271). Elsevier.
Metadaten
Titel
Creative Solutions in a Saturated Market. How Individual Players Develop Successful Digital Solutions in the Textile and Apparel Industry
verfasst von
Hendrik Müller
Copyright-Jahr
2023
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-031-45601-5_19

Premium Partner