Skip to main content

2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

6. Strategy, Conception, and Success Factors of Building a Modern, Customer-Centric Marketing Tech Stack

verfasst von : Martino Saracino

Erschienen in: Marketingtechnologien

Verlag: Springer Fachmedien Wiesbaden

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Historically marketing executives face many challenges, such as low efficiency in marketing processes, inconsistent messaging, and lack of transparency on activities, performances, and the contribution of marketing to sales. Using modern digital technologies to build marketing tech stacks can help to overcome these challenges. This article will dive into the structure, architectural details, and key automation of a modern, customer-centric B2B marketing and sales tech stack. In addition, strategies and requirements for its build-up are outlined, as well as the learnings highlighted that are critical in ensuring full utilization of the tech stack and value generation for customers and companies alike.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Fußnoten
1
Content can be managed in a dedicated marketing asset system. However, modern marketing tools enable companies to manage and plan content and campaigns in a combined way.
 
Metadaten
Titel
Strategy, Conception, and Success Factors of Building a Modern, Customer-Centric Marketing Tech Stack
verfasst von
Martino Saracino
Copyright-Jahr
2023
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-658-42294-3_6