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Content Marketing 

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  1. 22.03.2024 | OriginalPaper

    KI-basierte Textkreation im Content Marketing: Design und Evaluation eines effektiven Prompts

    Die Herausforderung beim Einsatz von generativer Text-KI, wie ChatGPT, besteht darin, die Potenziale effizient zu nutzen und im Hinblick auf die Erreichung von Qualitätszielen optimal einzusetzen. Dabei ist die menschliche Eingabe in die …

  2. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Influencer Marketing and Consumer Behaviour: Insights into the Effectiveness of Fashion Influencers’ Sponsored Content on Instagram

    Influencer marketing represents a strategy that companies increasingly use to communicate with their market and add value to their brands, mostly fashion brands. However, the literature needs to be more extensive and requires further effort to …

    verfasst von:
    Giovanna Pegan, Chiara Verginella
    Erschienen in:
    Digital Transformation for Fashion and Luxury Brands (2024)
  3. 07.02.2024 | OriginalPaper

    Predicting Consumer Behavior Based on Big Data of User-Generated Online Content in Retail Marketing

    The purpose of this study is to create, using big data from user content in retail marketing, a prediction approach to predicting consumer behavior. Based on an approach with two key components, prediction is achievable. The first step is accurate …

  4. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Marketing Content Strategy in Building Brand Equity to Increase Consumer Interest Buying in Tiktok Shop

    Social media has become part of the lifestyle in sharing information, interaction, and discussion between communities. Through a good content marketing strategy, brand awareness can grow for a product. This study aims to identify and analyzes the …

    verfasst von:
    Nyoman Sri Manik Parasari, I. A. Iswari Pidada, Desak Made Pebri Purnama Sari, A. A. Istri Agung Maheswari, Ni Putu Yunita Anggreswari
    Erschienen in:
    Technology and Business Model Innovation: Challenges and Opportunities (2024)
  5. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    The Marketing Value of User-Generated Content in the Mobile Industry

    With smartphones’ popularity and the mobile Internet's rapid development, User Generated Content (UGC) has become a popular marketing tool. UGC refers to the content ordinary consumers actively create and share, such as user comments, order …

    verfasst von:
    Le Han, Zhuoer Wei, Shuyan Zhang
    Erschienen in:
    Proceedings of the 7th International Conference on Economic Management and Green Development (2024)
  6. Open Access 01.02.2024 | OriginalPaper

    AI and data-driven media analysis of TV content for optimised digital content marketing

    To optimise digital content marketing for broadcasters, the Horizon 2020 funded ReTV project developed an end-to-end process termed “Trans-Vector Publishing” and made it accessible through a Web-based tool termed “Content Wizard”. This paper …

  7. 2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Die Situative Content-Marketing-Strategie (SCMS) schafft Relevanz für Marketing und Vertrieb

    Wenn sich das Verhalten der Zielgruppen ändert, muss auch die Positionierung von Marke oder Unternehmen angepasst werden. Steht heute „Nachhaltigkeit“ auf der Wunschliste der Zielgruppe, so kann es morgen der „Weltfrieden“ sein. Neue Umstände wie …

    verfasst von:
    Olaf Mörk
    Erschienen in:
    Proaktive Marketing- und Vertriebs-Impulse (2023)
  8. 2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Situatives Content-Marketing – Mit Smart Content die Kunden trotz Informationsflut erreichen

    Content ist elementar für jede Kommunikationsmaßnahme, wird täglich erweitert und unterliegt einem ständigen Wandel. Im Einleitungsteil stellt der Artikel dar, warum sich Content in den letzten Jahren stark gewandelt hat und heute oft gar nicht …

    verfasst von:
    Olaf Mörk
    Erschienen in:
    Praxishandbuch B2B-Marketing (2023)
  9. 30.12.2022 | OriginalPaper

    Investigating what learners value in marketing MOOCs: a content analysis

    The purpose of this study was to investigate learners’ experiences in marketing Massive Open Online Courses (MOOCs). The comments of 255 learners, collected from three top-rated marketing MOOCs, were analyzed with MAXQDA, a content analysis …

  10. 26.10.2023 | Teaser

    Can you describe the four practical steps proposed for conducting content marketing campaigns?

    Reading time: est. 10 minutes The Importance of Content Marketing in Media Content marketing is evolving and becoming an impressive marketing tool in this data-driven, and digital world, especially with the advent of social media. This paper argues that the future of marketing requires brands to center on engagement and interaction between the brand and consumers through content marketing. And a brand can conduct content marketing for its enterprises by four practical steps: setting a mission, goals, and performance indicators for the content marketing campaign, knowing its audience, creating a plan for content creation, and utilizing keywords and promoting its content.

  11. 26.10.2023 | Teaser

    Why is it important for content marketing to be included in the process?

    Reading time: est. 25 minutes Content Marketing Process: Embrace Art and Science Marketers often view content creation as an artistic task, with ideas based on intuition and different standards. However, content marketing must be included in the process for effective results. A process framework in content marketing management allows creative work while ensuring consistency and predictability. This chapter provides best practices for professional content creation process management, including phases, tasks, and jobs to be executed at each stage.

  12. 19.04.2023 | Teaser

    Basic Knowledge - Content Marketing

    Reading time: est. 15 minutes Basics of Content Marketing A growing field in marketing, content marketing aims to accomplish objectives through the use of editorial-journalistic, non-advertising content. A strategic approach, content marketing is applied across multiple platforms, including websites and social media accounts.

  13. 2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Content Marketing Prozess – Wie Sie die Symbiose von Kunst und Wissenschaft meistern

    Viele Vermarkter behandeln die Schaffung von Inhalten als rein künstlerische Arbeit. Inhaltsideen basieren auf ihrer Intuition und die Autoren in einem Team arbeiten nach völlig unterschiedlichen Standards. Versuche, Disziplin durchzusetzen …

    verfasst von:
    Lukasz Kosuniak
    Erschienen in:
    Praxishandbuch B2B-Marketing (2023)
  14. 2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Käuferorientierter Content-Ansatz – Design Thinking für empathischeres Marketing in der B2B-Welt

    Dieser Artikel erklärt, warum B2B-Marketingexperten sich nicht nur auf technologische Lösungen wie Marketingautomatisierung verlassen können, um effektiveres Marketing zu betreiben: Kunden sind mit einer wachsenden Informationsüberflutung …

    verfasst von:
    Alexandra Ender
    Erschienen in:
    Praxishandbuch B2B-Marketing (2023)
  15. 26.10.2023 | Teaser

    Why is it essential to consider the relational meaning of cues in content marketing, particularly in light of the diverse nature of communication recipients?

    Reading time: est. 50 minutes Designing Effective Content Marketing Posts Content marketing articles can be designed to maximize advertising effect by using cognitively processed arguments and unconscious cues like bullet points, exposure effects, or expertise. These cues should be tailored to the target group and be designed in various ways, considering the individual diversity of communication recipients and ensuring the best overall effect.

  16. 2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Voice-Content-Marketing

    Marketing auf Sprachassistenten ist zu einem großen Teil keine direkt werbliche Kommunikation. Vielmehr informiert, hilft oder unterhält es die Nutzerinnen und Nutzer rund um deren Interessen und Bedürfnisse. Im Sinne des Content-Marketings sind …

    verfasst von:
    Thomas Hörner
    Erschienen in:
    Marketing mit Sprachassistenten (2023)
  17. 2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Glaub- und Vertrauenswürdigkeit von Content Marketing

    Eine qualitative Befragung von Rezipient*innen zur Wahrnehmung von Content Marketing-Webseiten

    Ausgehend vom erkennbaren Bedeutungszuwachs des Content Marketings einerseits und den damit verbundenen steigenden Anforderungen an die Selektions- und Interpretationsleistung der Rezipient*innen andererseits steht im Fokus der vorgestellten …

    verfasst von:
    Natascha Löffler, Ulrike Röttger
    Erschienen in:
    Grenzen, Entgrenzung und Grenzüberschreitungen der Public Relations und Organisationskommunikation (2023)
  18. 2024 | OriginalPaper | Buchkapitel

    Content Marketing Strategy for the Social Media Positioning of the Company AD y L Consulting—Peru

    The main objective is to propose a content marketing strategy for the SMO positioning of the aforementioned company. The following investigation was applied, since a content marketing strategy was found for the digital marketing and software …

    verfasst von:
    Húber Rodríguez-Nomura, Edwin Ramirez-Asis, K. P. Jaheer Mukthar, Magdalena Valdivia-Malhaber, María Rodríguez-Kong, Nathaly Zavala-Quispe, José Rodríguez-Kong
    Erschienen in:
    Artificial Intelligence and Transforming Digital Marketing (2024)
  19. 2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

    The Importance of Content Marketing in Media

    Content marketing is evolving and becoming an impressive marketing tool in this data-driven, and digital world, especially with the advent of social media. The research method of this paper is qualitative because the aim is to provide an extensive …

    verfasst von:
    Xinyuan Huo
    Erschienen in:
    Proceedings of the 6th International Conference on Economic Management and Green Development (2023)
  20. 2023 | OriginalPaper | Buchkapitel

    User-Generated-Content vs. Brand-Generated-Content in Influencer Marketing

    Consumers are progressively using social media networks to gain information regarding products. Word-of-mouth communication (WOM) in the online context becomes electronic word-of-mouth (eWOM). eWOM is no longer subject to geographical constraints …

    verfasst von:
    Corina Oprea
    Erschienen in:
    The Effects of Impartiality Disclosure on Brand Objectives for No and Multiple Product Endorsements (2023)

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„ ... ... “ Findet Dokumente mit genau dieser Wortgruppe in exakt dieser Schreibweise und Reihenfolge (z.B., "employer branding").
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NOT / NICHT Findet Dokumente, in denen der Begriff nach NOT nicht vorkommt (z.B., ford NOT "harrison ford").
COUNT(...)>n Findet Dokumente, in denen der gesuchte Begriff mehr als n mal vorkommt. n steht für eine beliebige Anzahl (z.B., COUNT(getriebe)>8).
NEAR(..., ..., ) Findet Dokumente, in denen beide Begriffe in beliebiger Reihenfolge innerhalb von maximal n Worten zueinander stehen. Empfehlung: wählen Sie zwischen 15 und 30 als maximale Wortanzahl (z.B., NEAR(hybrid, antrieb, 20)).
* Findet Dokumente, in denen der Begriff in Wortvarianten vorkommt, wobei diese VOR, HINTER oder VOR und HINTER dem Suchbegriff anschließen können (z.B., leichtbau*, *leichtbau, *leichtbau*).
? Findet Dokumente mit dem Suchbegriff in verschiedenen Schreibweisen, hier mit s oder z, also organisation und organization. Das ? steht für eine einzige Stelle (z.B., organi?ation).
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