Tiktok zieht junge User an wie keine andere Soziale Plattform. Da Kritiker bei ihr ein Einfallstor für chinesische Spionage und Datenmissbrauch wittern, will die USA nun zum wiederholten Male einen Verkauf der App erzwingen. Die aktuelle Sachlage und mögliche Folgen im Überblick.
Gute Onlineshops allein sind keine Garanten für den Vertriebserfolg. Auf die Kommunikation mit den richtigen Kunden zum passenden Zeitpunkt kommt es an, etwa in den sozialen Netzwerken. Welche Kommunikationsstrategien Unternehmen bei der Leadgenerierung im Vertrieb unterstützen.
Welche Sozialen Plattformen sind bei Energieanbietern beliebt und wie schneidet ihr Engagement dort ab? Eine aktuelle Studie liefert Antworten und macht deutlich, wohin der Trend geht.
Social Media ist ein sich schnell verändernder digitaler Marketingkanal. Doch in den vergangenen zehn Jahren blieben die Prinzipien für (Abverkaufs-)erfolge, wie zielgerichtete Inhalte für ausgewählte Zielgruppen, relativ gleich. Doch der Einfluss von KI-Systemen nimmt zu.
Die Internetnutzungsdauer der Deutschen steigt weiter: Bundesbürger verbringen durchschnittlich 71 Stunden pro Woche online. Das ist ein Anstieg von 21 Stunden in den vergangenen fünf Jahren, wie Ergebnisse einer neuen Postbank-Studie zeigen.
Die GLS Bank kommuniziert nicht mehr über die Social-Media-Plattform X, früher Twitter. Unter anderem haben Äußerungen von Geschäftsführer Elon Musk das Institut zum Ausstieg veranlasst.
Sentiment analysis is becoming a very popular research technique. It can effectively identify hidden emotional trends in social networks to understand people’s opinions and feelings. This research therefore focuses on analyzing the sentiments of …
In recent years, China and Saudi Arabia have had frequent exchanges in the political and economic fields, and public opinion evaluation is an essential aspect of evaluating the two countries’ current relations. This paper analyzes tweets in Arabic …
Instagram is one of the most popular and widely used social network platforms. It is used as a digital tool to connect with other users and also to share information and influence them for marketing and advertising purposes. The influence of …
The entertainment industry deals with complex scenarios of managing and allocating resources and their optimisation for movies such as financial, creative and human resources. This is extremely important to have the best combination of such …
Social Media has become an important marketing tool for destinations due to its easy access, ability to reach broad audiences and capacity to act as a form of eWOM. Instagram in particular is one of the most popular channels for the visual …
Nowadays, design is experiencing a turn towards complexity, from the product to the value-chain level, to tackle the challenges of new ‘phygital’ (physical + digital) socio-technical systems. This is opening designers to new advanced sectors but …
Social media has transformed business practices, especially during and after the COVID-19 pandemic, and organizations have increasingly acknowledged the impact of social media on their businesses. In the sales context, studies on older …
This study examined the transformational impact of social media marketing on brand equity with a special emphasis on the distinctive setting of luxury fashion businesses. This study investigated the complex relationships that exist between social …